Bloggintresserade

torsdag 30 november 2017

Snart är vi där!


Snart är vi där! 1:a advent och julmånaden har så sakteliga börjat.
Julsånger strömmar ut butikernas högtalare och den där lilla osköna
"julpressen" har redan börjat. En bekant kvackade om 12 inbokade
 julbord med jobbet och sen hela stora släkten på besök över jul/nyår!
Ja jag misstänker att hon lär ligga helt utslagen sen i januari...


God varm choklad, väldoftande hyacinter, rykande varm glögg
och så diverse julmarknader duggar nu tätt framöver...
Det gillas!



Men här fortsätter regnet att strila ner varje dag och snart behövs det
nog en bandvagn för att kunna ta sig ner till byn...ja allt här är som
en enda stor lervälling! Näe, nu blir jag upptagen några dagar med 
en liten söt Loke. Pannkakor med hallonsylt och sen att klappa alla 
fåren står på hans önskelista - ja det fixar jag ju direkt! Längtar :)

KRAM

16 kommentarer:

  1. Love Christmas time on your blog!
    Hugs,
    Ira

    SvaraRadera
  2. Fy för alla julborden, säger jag. Tycker det räcker gott med det på julafton. Ha det så mysigt nu med barnbarnet.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Önskar jag kunde skicka ner lite kyla till dig så regnet blev snö, här utanför i parken är det julkortslikt nu... så himla vackert!

    Ha så mysigt med lille Loke!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Oh, you outdid yourself! You've captured all the beauty of the season and your photos are simply gorgeous. I especially like the one with the hyacinth, I just the scent of hyacinths and their pretty colors.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  5. So beautiful pictures <3 I hope you will get better weather soon. Have a wonderful December! <3

    SvaraRadera
  6. Beautiful photos! I like to see all your preparations for Christmas! Hugs from North Dakota!!!

    SvaraRadera
  7. Vill man kan man ju stressa ihjäl sig mellan första advent och jul, men jag känner att jag blivit lite klokare med åren ;-) Planerar vad som ska göras, stryker friskt det som inte ska göras, hoppar över allt vad julbord heter för att sen njuta i fulla drag på lille-jul.
    Ha en härlig vecka/helg med Loke och alla fåren. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Ha Ha! Ja du bandvagn är ju helt perfekt så här i adventstider. Vi har lite sådär 0 gradigt eller några minus så att man blir livrädd när man ska åka till jobbet. Vilka härliga och stämningsfulla bilder du bjussar på. Jättekramen till dig från mig/ Pia

    SvaraRadera
  9. SMUKT og meget meget stemningsfuldt <3
    Jeg forelskede mig straks i dine kasser med mos, grene og lys - og da jeg nåede til billedet med den varme drik, var jeg lige ved at dåne.
    Nøøøj det ser dejligt ud.
    Dejlig og fantastisk december til dig og dine
    KNUS Susan

    SvaraRadera
  10. The most wonderful time...of the year ❤️X ....happy weekend love Ria ❤️

    SvaraRadera
  11. Snö här hos oss !! Och det gillas av mig, som vill ha en vit vinter ;))
    Så det blir stämningsfullt på söndag hoppas jag ;)...och även nu förstås !
    I morgon blir det dop...min brors ena dotter döper sin förstfödda !
    Julskyltning på söndag så det är full rulle nu ;)
    Inget julbord i år för oss !
    Ha en fin första advent !
    Kram

    SvaraRadera
  12. Looking forward to your Advent and Christams ♥ Alexandra

    SvaraRadera
  13. Känns inte riktigt som 1 december. Men önskar dig ändå en härlig advent. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Kommer ihåg när man jobbade och slet, ibland blev det för mycket med alla Julbord. Det är inte klokt så fort allt går. Trodde alödrig att jag skulle ha sådana känslor, tyckte min mamma gnällde ibland, men tyvärr hade hon rätt. Känner så ibland, vad tusan jagar vi efter, tag det liter lugnt, kram Hajan

    SvaraRadera
  15. Här är det som hos dig när det gäller vädret. Och ett julbord innan julafton blir det nog. Jag är ingen julfantast utan vill nog mest bara ta det lugnt.
    Pyntar mest i trädgården och mer "avskalat" inomhus!

    Ha en fin 1:a advent i morgon!

    //Veronica

    SvaraRadera
  16. Som "egen företagare" under många år har man aldrig lidit av det här med olika julord osv. Skulle det ätas något fick man ordna det själv! Vilket jag tycker har fungerat jättebra. vi börjar ALDRIG med julmaten innan dagen innan då vi förr provsmakade allt sent på natten . Numera gör jag ju inte så mycket, men det blir väl en test på köttbullarna och skinkan förstås.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...