Bloggintresserade

söndag 1 oktober 2017

Hav, himmel och en horisont...


Jag behöver alltid ha det där blå vattnet runt mig, doften av tång och så de där vyerna.
Det får mig att landa, andas. Hav, himmel och så en horisont långt där borta...
Karlskrona har en helt fantastisk skärgård med öar, kobbar och ett gott fiske.


Har man inte en egen båt tar man sig lätt ut till alla öarna med olika färjor...



Söndag igen! På schemat står gräsklippning, en plocka-mossa-promenad som
ska bli till olika dekorationer och kransar och sen ska jag avsluta denna dag
med att göra en hemmagjord kålpudding med mycket skirat och gott smör...
Man får göra det bästa av veckans sista och kanske lite trista dag! Alltid!

KRAM



28 kommentarer:

  1. Så vackert med hav. Låter som en mysig dag du har framför dig. Njut vännen. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja, men visst är det så, lite småtrist är allt söndagar... även fast man är ledig, men det är nåt med att måndan lurar runt hörnet tror jag... Den är liksom slutet på nåt... nåväl, det låter som du får en skön dag i alla fall, och fina bilder också, så vacker med stilla hav!!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Finns inget bättre en vatten i sin närhet. Ha en fin och bra söndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Oh...the sea. Beautiful photos, Titti.

    SvaraRadera
  5. Åhh vad det lät gott med kålpudding, mums!. Mamma gjorde det när vi var barn, själv gör jag aldrig det, men gott är det ;)). Har också varit ute vid havet idag. Närmare bestämt vid vårt torp. Det var så härligt med havsdoft och alla fina färger på träd o buskar ;)...hoppas du får en fin dag !
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Undrar ifall det har att göra med var man är uppvuxen, det där med vilken miljö man inte kan klara sig utan. Vissa är ju "beroende" av hav, andra fjäll och själv skulle jag ha svårt att klara med utan närhet till skog. Riktigt vackra vyer du visar. För mig finns det inget som slår Stockholm skärgård om man pratar vatten och hav.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  7. Det gjør alltid godt å være nær havet. Du har fanget en fredelig og lugn stemning. Jeg er oppvokst ved havet og det sitter i sjelen. Tenk, nå er vi i oktober. Litt vemodig er det jo.
    God ny uke.
    Hilsen Jannicke

    SvaraRadera
  8. Jag skulle ju varit där ute vid havsbandet denna helg men höstsnuvan sa nej. Kålpudding är underbart gott och där kan jag faktiskt fuska lite som demivegeterian. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Åhh, vilka underbara skärgårdsbilder :-) Karlskrona har så mycket underbart att erbjuda, speciellt om man älskar skärgården.
    Ha en underbar vecka. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  10. Such beautiful views and the sea is so calm, it looks like a mirror. Sarah x

    SvaraRadera
  11. What a pretty area to explore by boat! There's something magical about little islands and the people who live on them. Very picturesque!
    Wendy xox

    SvaraRadera
  12. loved every beautiful pic my dear Titti!!!!

    SvaraRadera
  13. Suck... tänk att ha ett hav att blicka ut på! Jag får nöja mig med att promenera runt våra små stadssjöar jag. Men, jag kan inte klaga, allt har sin skönhet.
    Älskar kålpudding. Men skirat smör har jag aldrig ätit till? Däremot lingonsylt.
    Må gott i härligheten.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Hvor er det smukt kære Titti
    Jeg kan heller ikke undvære vandet ret længe ad gangen. Godt vi bor så tæt ved Vesterhavet. Ti min kørsel så er vi der. Det nydes i fulde drag
    Ønsker dig en smuk ny uge

    Klem
    Lone

    SvaraRadera
  15. Underbara havsbilder! Håller med dig, som infödd Stockholmare med somrar i skärgården så kan jag inte tänka mig att bo långt från havet. Igår t.ex. skulle vi ta en liten tur med Santos och då var vi tvungna att åka till havet - men tyvärr blåte det så mycket av vi inte kunde ta vår prommis där. Så istället åkte vi inåt ön till Strömmaån - måste ju se vatten - och gick runt där istället!
    Gjorde kålpudding i veckan som gick, men vi äter lingonsylt till - inte skirat smör! Jag gör det ungefär 3-4 gånger per år, varje gång jag längtar efter kåldolmar som är alldeles för jobbigt att göra!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder i blått. Älskar också vatten!

    Kålpudding. Så gott! Nu vet jag vad jag ska göra för mat senare i veckan :D

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  17. Så vackra bilder som alltid. Blå himmel och blått hav.
    Och kålpudding på det.Favoriträtt kan man nog säga.med lingonsylt till.Kanske ska man prova skirat smör också......extra allt.
    Ha en riktigt bra oktobervecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  18. Havet är vackert! Jag bor ju i skogen och trivs med det, men visst är det nåt speciellt med vatten att vila ögonen på. Mossa skulle jag plocka idag tänkte jag, men det regnar liksom på fel ledd ute så jag blir inne hela dagen tror jag!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  19. Vilka otroligt vackra bilder!
    Jag har alltid haft en otrolig dragning till havet utan att ha bott nära. Tänker alltid att det beror på att min släkt kommer från en Ö och det finns nedärvt i mina gener :D

    Kram

    SvaraRadera
  20. So beautiful! That shade of blue is endearing! Have a great week Titti! Kram!!

    SvaraRadera
  21. This is paradise - it reminds me on old movies of childhood happiness.
    And you are able to go there by your own boat? ... Heaven.
    This is so close to our roots.
    Huggis from Méa :))

    SvaraRadera
  22. Alltså.... dina foton! Helt fantastiska...:) Själv föredrar jag sjön, framför havet. Havet är stort, kallt och djupt och jag är en dålig simmare... skratt*
    Ha det bäst, finaste ! Kram Kate

    SvaraRadera
  23. Det er så nydelig vakkert og er så enig med deg, elsker havet 💗 Men jeg bor ikke ved det- men puster så godt og får en herlig fred i sjelen ved og være nær det.

    Ønsker deg glade og fine dager

    Klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  24. What a stunning place. Paradise indeed. I feel more cool and calm just looking at your photos.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  25. Håller med havet och horisonten ger en viss härlig känsla. lite svår att beskriva bara ibland. Tack för dina vackra bilder får sommarlängtan. Kan behövas i ruskevädret.
    Ha det gott snart är det helg igen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  26. Det var ljuvliga bilder ni fixat till- Letade efter DIG och helt missat detta inlägg. Finns inget så underbart som just ksu, himmel och havet förstås.
    Så SKÖNT TRODDE dU LAGT AV OCKSÅ.

    SvaraRadera
  27. Bilderna med texten du ger oss bloggläsare gör att just jag stannar upp lite extra och bara insuper havsluften. När jag går ut i skogen insuper jag barrskogens dofter och de är också härligt sköna, liksom havets - olika men ändå underbart lika.
    Njut och må väl Titti, höstkram/ Eva

    SvaraRadera
  28. Vilka underbara bilder!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...